Free camera default player

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Vertex
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Free camera default player

Post by Vertex »

Is there any way to use the default player with a free camera to move only in certain cases with mouse actions.

I can do it with a script player, however I can gain a lot of productivity if they managed to do this with the player by default, where if the jugdor this default the camera is always behind, but if this still, by moving the mouse camera rotate around it.
It is posble do this?
http://www.iris3dgames.com Reality Factory Spanish :wink:
Veleran
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Re: Free camera default player

Post by Veleran »

The help says for the Install ini 3rd person camera:
mouserotation true if mouse causes camera to rotate around player rather than rotating player, false if not; in this mode the mouse controls zooming in and out (if allowed)
It might do what you want for now.
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Vertex
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Re: Free camera default player

Post by Vertex »

https://youtu.be/llhQWuY7K4c

Code: Select all

Jugador
{
	// -------------------------------------------------
	// Nombre Fichero 	: Jugador.s.
	// Nombre Projecto 	: Pawn.
	// Sitio Web		: http://www.iris3dgames.com
	// Scripter			: Yue Rexie
	// Fecha			: 07 - Jul - 2015
	// -------------------------------------------------
	// Notas			: Fichero encargado de crear
	//				 	  el personaje jugador scripteado. 
	//					  
	// -------------------------------------------------

	// Orden Inicial.
	InicioJugador[()
	{

		Jugador.Console(Camara.Config.Debug.CONSOLAJUGADOR);
		Jugador.debug(Camara.Config.Debug.MENSAJEJUGADOR);
		
		Jugador.BoxHeight(Camara.Config.Jugador.COLY);
		Jugador.BoxWidth(Camara.Config.Jugador.COLX);
		
		
		Jugador.LowLevel("ConfigJugador");
		
	}]
	
	// Orden Config.
	ConfigJugador[()
	{
		
		
		Jugador.yaw_speed = Camara.Config.Jugador.VELROT;
		
		Jugador.think = "Update";
		
	}]
	
	// Orden Update.
	Update[()
	{
		Jugador.SetBoundingBox("Idle", Camara.Config.Jugador.COLZ);
		Jugador.GiroJugador();
		Jugador.MoverJugador();
		
		
	}]
	
	// Metodos.
	// Giro Jugador.
	GiroJugador[()
	{
	
		// Giro hacia el frente ce la camara.
		if(Jugador.IsKeyDown(Camara.Input.Key.W))
		{
			Jugador.ideal_yaw = Camara.current_yaw;
			Jugador.ChangeYaw();
		
		}
		
		// Giro en sentido contrario de la camara.
		if(Jugador.IsKeyDown(Camara.Input.Key.S))
		{
			Jugador.ideal_yaw = Camara.current_yaw-ConvertDegrees(180);
			Jugador.ChangeYaw();
		
		}
	
	}]

	MoverJugador[()
	{
		
		debug("MOVIENDO JUGADOR");
		
	}]
	
     
	
	

	
}

Code: Select all

Camara
{
	// -------------------------------------------------
	// Nombre Fichero 	: Camara.s.
	// Nombre Projecto 	: Pawn.
	// Sitio Web		: http://www.iris3dgames.com
	// Scripter			: Yue Rexie
	// Fecha			: 07 - Jul - 2015
	// -------------------------------------------------
	// Notas			: Fichero encargado de crear
	//				 	  la camara libre. 
	//					  
	// -------------------------------------------------

	// Objetos.
	Input
	{
		Key
		{
			W[15]
			S[27]
		}
	}
	

	Config
	{
		
		Debug
		{
			CONSOLACAM[true]
			MENSAJECAM[Init Camara... Ok!]
			
			CONSOLAJUGADOR[true]
			MENSAJEJUGADOR["Init Jugador... Ok!"]
			
		}
		
		Jugador
		{
			COLY[58]
			COLX[20]
			COLZ[20]
			VELROT[500]
			
			ANIMACION[Animacion]
			TECLA[0]	  
			
		}
	}
	
	
	
	// Orden Inicial.
	InicioCamara[()
	{
		Camara.Console(Config.Debug.CONSOLACAM);
		Camara.debug(Config.Debug.MENSAJECAM);
	
		Camara.LowLevel("ConfigCamara");
		
	}]
	
	// Orden Config.
	ConfigCamara[()
	{
		
		Camara.PawnRender(false);
		Camara.AttachCamera();
		Camara.PositionToPawn("Jugador",0,0,0);
		Camara.MatchPlayerAngles();
		
		
		
	}]
	

	
}

The system is very rigid compared to a player based on script.
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