Is there any way to use the default player with a free camera to move only in certain cases with mouse actions.
I can do it with a script player, however I can gain a lot of productivity if they managed to do this with the player by default, where if the jugdor this default the camera is always behind, but if this still, by moving the mouse camera rotate around it.
It is posble do this?
Free camera default player
Free camera default player
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Re: Free camera default player
The help says for the Install ini 3rd person camera:
It might do what you want for now.mouserotation true if mouse causes camera to rotate around player rather than rotating player, false if not; in this mode the mouse controls zooming in and out (if allowed)
Re: Free camera default player
https://youtu.be/llhQWuY7K4c
The system is very rigid compared to a player based on script.
Code: Select all
Jugador
{
// -------------------------------------------------
// Nombre Fichero : Jugador.s.
// Nombre Projecto : Pawn.
// Sitio Web : http://www.iris3dgames.com
// Scripter : Yue Rexie
// Fecha : 07 - Jul - 2015
// -------------------------------------------------
// Notas : Fichero encargado de crear
// el personaje jugador scripteado.
//
// -------------------------------------------------
// Orden Inicial.
InicioJugador[()
{
Jugador.Console(Camara.Config.Debug.CONSOLAJUGADOR);
Jugador.debug(Camara.Config.Debug.MENSAJEJUGADOR);
Jugador.BoxHeight(Camara.Config.Jugador.COLY);
Jugador.BoxWidth(Camara.Config.Jugador.COLX);
Jugador.LowLevel("ConfigJugador");
}]
// Orden Config.
ConfigJugador[()
{
Jugador.yaw_speed = Camara.Config.Jugador.VELROT;
Jugador.think = "Update";
}]
// Orden Update.
Update[()
{
Jugador.SetBoundingBox("Idle", Camara.Config.Jugador.COLZ);
Jugador.GiroJugador();
Jugador.MoverJugador();
}]
// Metodos.
// Giro Jugador.
GiroJugador[()
{
// Giro hacia el frente ce la camara.
if(Jugador.IsKeyDown(Camara.Input.Key.W))
{
Jugador.ideal_yaw = Camara.current_yaw;
Jugador.ChangeYaw();
}
// Giro en sentido contrario de la camara.
if(Jugador.IsKeyDown(Camara.Input.Key.S))
{
Jugador.ideal_yaw = Camara.current_yaw-ConvertDegrees(180);
Jugador.ChangeYaw();
}
}]
MoverJugador[()
{
debug("MOVIENDO JUGADOR");
}]
}
Code: Select all
Camara
{
// -------------------------------------------------
// Nombre Fichero : Camara.s.
// Nombre Projecto : Pawn.
// Sitio Web : http://www.iris3dgames.com
// Scripter : Yue Rexie
// Fecha : 07 - Jul - 2015
// -------------------------------------------------
// Notas : Fichero encargado de crear
// la camara libre.
//
// -------------------------------------------------
// Objetos.
Input
{
Key
{
W[15]
S[27]
}
}
Config
{
Debug
{
CONSOLACAM[true]
MENSAJECAM[Init Camara... Ok!]
CONSOLAJUGADOR[true]
MENSAJEJUGADOR["Init Jugador... Ok!"]
}
Jugador
{
COLY[58]
COLX[20]
COLZ[20]
VELROT[500]
ANIMACION[Animacion]
TECLA[0]
}
}
// Orden Inicial.
InicioCamara[()
{
Camara.Console(Config.Debug.CONSOLACAM);
Camara.debug(Config.Debug.MENSAJECAM);
Camara.LowLevel("ConfigCamara");
}]
// Orden Config.
ConfigCamara[()
{
Camara.PawnRender(false);
Camara.AttachCamera();
Camara.PositionToPawn("Jugador",0,0,0);
Camara.MatchPlayerAngles();
}]
}
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